dilluns, 16 de juny del 2008

Electrònica

En aquest post posaré tot allò que considere relacionat amb el món de la electrònica, així com els projectes que tinc en espera i els que estic desenvolupant en aquests moments.

Fa un temps, vaig vore en alguna pàgina d'Internet que les piles no recarregables, és a dir, aquelles que denominem salines o alcalines, eren realment recarregables. Aquella contradicció em va agradar i vaig començar a investigar un poc buscant informació a Internet.

Com que no vaig trobar moltes pàgines, vaig decidir investigar directament intentant provar els dispositius que havia trobat mentre buscava més informació. Per a la meva sorpresa, vaig comprovar que si a una pila salina o alcalina se li subministra corrent amb algun aparell que més avant descriuré, podem aconseguir recuperar una part de la càrrega original, encara que els fabricants indiquen que aquesta operació és impossible. Aquesta càrrega permetria utilitzar les piles durant un període de temps més gran, alleugerant la necessitat de comprar-ne de noves i reduint la quantitat de residus tòxics que emetem amb tanta naturalitat, a un preu molt raonable, de l'ordre de cèntims d'euro per pila recarregada.

Cal dir que la operació ha de ser realitzada amb intensitats de corrent baixes, subministrades per dispositius creats ad-hoc i amb una protecció física per tal que si la pila s'obre no plene de substàncies tòxiques tota l'habitació i pose en perill la nostra salut.

Podeu consultar més informació sobre aquest fenomen als següents enllaços:
Wikipedia Viquipèdia en castellà, amb molta info.
SM0VPO Pàgina de SM0VPO, conté el circuit.

També tinc en ment fabricar-me un rellotge despertador digital, possiblement binari, amb microcontrol·lador PIC i un display de buit que vaig traure d'un vídeo, encara que aquest projecte es posposarà fins que acabe amb la calibració del rellotge automàtic i tinga els suficients coneixements com per a agafar el soldador i l'estany amb unes mínimes garanties d'èxit.